Αντιψυχοπλακωτισμός, αισιοδοξία, γέλιο, μπαλίτσα, ποταπά άσματα, ωραία τρέλα, να φέρουμε... Τούμπα την κάθε στεναχώρια, για να Ζούμε Μεγάλες Στιγμές

Η Πόλις Εάλω!

Η Πόλις Εάλω!

Η Πόλις Εάλω!

Αξέχαστη βραδιά, αξέχαστη πρόκριση!
Η ομάδα του ΠΑΟΚ κατάφερε να πετύχει μία τεράστια ποδοσφαιρική επιτυχία μέσα στο Σουκρού Σαράτσογλου μετά το 1-1 με την Φενέρμπαχτσε. Οι ιστορικοί συσχετισμοί, η αγωνιστική πραγματικότητα και τα πολλαπλά οφέλη σε επίπεδο γοήτρου και οικονομικών εσόδων καθιστούν την πρόκριση του ΠΑΟΚ ως μία από τις πιο σημαντικές για την ομάδα αλλά και το ελληνικό ποδόσφαιρο.

Το σημαντικότερο για τον ΠΑΟΚ είναι ότι η πρόκριση ήρθε ως επιστέγασμα της πολύ σοβαρής προσπάθειας που έγινε στην ομάδα – σε όλα τα επίπεδα – τα τελευταία 3 έτη ενώ ταυτόχρονα μπαίνουν οι βάσεις για περαιτέρω, ουσιαστική αγωνιστική ενίσχυση.

Το «χρυσό» 1-1 ήρθε μετά από ημίωρη παράταση (1-0 κανονική διάρκεια) εν μέσω πολλών και ενδιαφέροντων τακτικών και αγωνιστικών αλλαγών, προσπαθειών και πειραματισμών με τους Γκαρσία, Βιειρίνια και Κοντρέρας να παίζουν έναν ιδιαίτερο ρόλο στην απόδοση της ομάδας και τα πλάνα του Δερμιτζάκη.

1ο ημίχρονο:Γρήγορο tempo, κενοί χώροι

Ο Κοτσαμάν δεν επιφύλασσε εκπλήξεις στον Δερμιτζάκη και -μοιραία – η τακτική συμπεριφορά των γηπεδούχων ήταν αυτή, που εν πολλοίς, καθόρισε την εικόνα του αγώνα στην μεγαλύτερη του διάρκεια. Ο Τούρκος προπονητής επέλεξε να «απλώσει» την Φενέρ σε όλο το πλάτος του γηπέδου – αυτό που άλλωστε επιδιώκουν ομάδες που στηρίζονται στην ταχύτητα και υπερτερούν σε ατομικό ταλέντο – πιεσε την πρώτη πάσα του ΠΑΟΚ και ανέβασε ψηλά την αμυντική γραμμή της ομάδας του.

Από την άλλη ο ΠΑΟΚ παρουσίασε ένα 4-2-3-1 με τον Φιλόμενο σε ρόλο φουνταριστού με οδηγία να κρατήσει την μπάλα και τους Φωτάκη-Σορλέν να αντικαθιστούν του Ίβιτς-Βιτόλο. Ο Δερμιτζάκης έδωσε οδηγίες για πίεση στο δεύτερο μισό του γηπέδου, λίγα ρίσκα, διατήρηση των αμυντικών ρόλων-θέσεων και προσπάθεια διατήρησης της μπάλας.

Ο Φιλόμενο, αν κι πιο ευέλικτος από τον Μουσλίμοβιτς, δεν μπόρεσε να δημιουργήσει ρήγματα, δεν απείλησε την αμυντική γραμμή της Φενέρ, ενώ δεν κράτησε την μπάλα. Από την άλλη ο Φωτάκης είχε πολλές λανθασμένες πάσες και δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στον ρόλο του αντι-Ίβιτς την ώρα που ο πολύ πιο ώριμος Σορλέν αναλώθηκε σε πιο αμυντικούς ρόλους (με σωστές μεταβιβάσεις). Γενικά ο ΠΑΟΚ διατήρησε την ψυχραιμία του στο 1ο ημίχρονο αλλά δεν μπόρεσε να επιβάλλει τον ρυθμό του. Απόρροια της πίεσης της Φενέρ ήταν η κατοχή του 1ου ημιχρόνου να είναι στο 62-38 με τον ΠΑΟΚ απλά να αναλώνεται σε αμυντικό ρόλο – αν και δεν απειλήθηκε αρκετά. Οι Τούρκοι έπαιξαν γρήγορα, ανέβασαν παίκτες στις αμυντικές γραμμές του ΠΑΟΚ και εν γένει δημιουργούσαν συνθήκες απειλητικές αν και όχι ιδιαίτερα ουσιαστικές.

2o ημίχρονο: Το γκολ του Εμρέ αποδιοργανώνει τον ΠΑΟΚ αλλά δημιουργεί την ανάγκη του γκολ για τον δικέφαλο

Παρόμοιο σκηνικό συνεχίστηκε και στο 2ο ημίχρονο με τον ΠΑΟΚ, για ακόμα μία φορά στην καλοκαιρινή του ευρωπαϊκή περιπέτεια, να μπαίνει νωθρός στο γήπεδο. Η συνεχιζόμενη πίεση των Τούρκων, ο παρατεινόμενος γρήγορος ρυθμός του αγώνα και η διατήρηση της κατοχής της μπάλας από τους γηπεδούχους έφεραν το γκολ του Εμρέ (50′) μετά από σουτ (κόντρα στον Κοντρέρας). Το γκολ δεν ήταν αποτέλεσμα κάποιας ατομικής ή ομαδικής ενέργειας, αλλά φυσικό επακόλουθο της πίεσης των Τούρκων.

Η συνέχεια επιφυλάσσει ένα 15λεπτο πολύ έντονης πίεσης από την πλευρά της Φενέρ με τον εκπληκτικό Στοχ να… τρομοκρατεί τον μέτριο Μπουσαίντι, και τους πλάγιους μπακ της Φενέρ να παίρνουν ακόμα πιο πολλά μέτρα στις αμυντικές γραμμές του ΠΑΟΚ. Στην διάρκεια της πίεσης ο Σαλπιγγίδης χάνει τεράστια ευκαιρία σε κενό τέρμα, αν και η προσπάθεια δεν προήλθε από οργανωμένη επίθεση του δικέφαλου.

Μετά το 75ο λεπτό η εικόνα του αγώνα αλλάζει με τους Τούρκους να ρίχνουν ρυθμό στην πίεση τους αν και διατηρούν την πρωτοβουλία των κινήσεων. Το γεγονός δίνει την δυνατότητα στον ΠΑΟΚ να διαχειρισθεί πιο εύκολα τον αγώνα και δημιουργεί συνθήκες οργανωμένων αντεπιθέσεων που φέρνουν ακόμα μία σημαντική ευκαιρία με τον Σαλπιγγίδη στο 76ο λεπτό. Το 90λεπτο λήγει χωρίς ουσιαστική – επιπλέον- πίεση από την πλευρά των γηπεδούχων.

Παράταση: Ο Δερμιτζάκης ρισκάρει και ο Βιειρίνια τον δικαιώνει…

Επιθετικότατο και ιδιότυπο 4-2-3-1 με τον Βιειρίνια σε ρόλο κρυφού κυνηγού στον άξονα, και τον Κουτσιανικούλη να “αγκαλιάζει” την γραμμή με στόχο τις αντεπιθέσεις και τους κενούς χώρους

Η παράταση χαρακτηρίζεται από την επιλογή του Δερμιτζάκη να ρισκάρει. Ο Κουτσιανικούλης παίρνει την θέση του Φωτάκη, ο Βιειρίνια μετατίθεται στο κέντρο με τον ΠΑΟΚ να αγωνίζεται με ένα επιθετικότατο 4-3-3. Στόχος του Δερμιτζάκη είναι το γκολ με τους Κουτσιανικούλη-Σαλπιγγίδη να δίνουν πλάτος στο γήπεδο με σκοπό να εκμεταλλευτούν τους χώρους που δημιουργούν οι επελάσεις των Τούρκων πλάγιων μπακ. Την ίδια ώρα ο Βιειρίνια μετατοπίζεται στο κέντρο σε ένα ρόλο κρυφού φορ με στόχο να χτυπήσει με την ταχύτητα και την εκρηκτικότητα του στον άξονα των Τούρκων που… μπάζει μετά την αλλαγή του ουσιαστικότατου Εμρέ.

Η κίνηση του Δερμιτζάκη κάνει την εικόνα του παιχνιδιού πολύ άναρχη. Οι Τούρκοι κερδίζουν με ευκολία τον χώρο του κέντρου αν κι ο Γκαρσία παίζει για… τρεις. Από την άλλη ο ΠΑΟΚ διαθέτει στο γήπεδο παίκτες που μπορούν να δημιουργήσουν απειλές με την ταχύτητα τους κι το ματς δείχνει πως θα έχει γκολ. Κάπου εκεί- 12 λεπτά μετά – ο Βιειρίνια με εκπληκτικό άλμα κερδίζει στον άξονα την κεφαλιά ασιστ και ο Μούσλι εκμεταλλεύεται τους χώρους που έχει παραχωρήσει η άμυνα του Τούρκων. Το 1-1 στην ουσία τελειώνει το παιχνίδι που αποκτά διαδικαστικό χαρακτήρα με τους παίκτες της Φενέρ να μην μπορούν να αντιδράσουν.

Ο Γκαρσία είναι μακράν ο καλύτερος παίκτης του ΠΑΟΚ στο χθεσινό ματς. Με πνευμόνια που δεν μας είχε συνηθίσει καταφέρνει να διατηρήσει τις ισορροπίες στο κέντρο του γηπέδου με τους Φωτάκη και Σορλέν να μην μπορούν να ανταποκριθούν στον ρυθμό των Τούρκων. Με… επαγγελματικά φάουλ κόβει πολλές φορές τον ρυθμό ενώ αστοχεί σε ελάχιστες πάσες που επιχειρεί (εν αντιθέσει με τους Φωτάκη-Σορλέν).

Την ίδια ώρα επιχειρεί αρκετές μπαλιές στους πλάγιους κενούς χώρους της άμυνας της Φενέρ διατηρώντας ενεργές τις επιθετικές απειλές του ΠΑΟΚ. Η απόδοση του στην παράταση είναι το επιστέγασμα μιας φανταστικής παρουσίας, όταν και κατάφερε να κυριαρχήσει στο κέντρο μετά την (μάλλον αποτυχημένη) αλλαγή του Φωτάκη με τον Κουτσιανικούλη.

Ο Κοντρέρας κάνει μία από τις καλύτερες εμφανίσεις του με τον ΠΑΟΚ. Ο Νιάνγκ των 13εκ δεν μπόρεσε να γίνει απειλητικός – παρά ελαχίστων περιπτώσεων – γεγονός που αποτέλεσε το εφαλτήριο της νίκης. Υστερώντας σε ταχύτητα του Σενεγαλέζου κατάφερε με τοποθετήσεις και επιθετική άμυνα (πρώτος στην μπάλα, σκληρά τάκλιν) να απενεργοποιήσει το κυριότερο επιθετικό όπλο των Τούρκων.

Ο Βιειρίνια έδειξε για ακόμα μία φορά το ταλέντο του δικαιώνοντας όσους θεωρούν ότι είναι έτοιμος για μία μεγάλη μεταγραφή. Σε ένα παιχνίδι όπου ο ΠΑΟΚ επιτέθηκε ελάχιστα κατάφερε να αποδιοργανώσει – ουκ ολίγες φορές – τους Τούρκους αμυντικούς. Δημιούργησε απειλές, κράτησε μπάλα και έδωσε την ασίστ σε μία φάση που δεν είχε – όπως δήλωσε – ξανακάνει στην καριέρα του.

Η μετάβαση του στο κέντρο δικαίωσε τον Δερμιτζάκη σε μία φάση του αγώνα όπου η ταχύτητα κι η αντοχή του Πορτογάλου υπερίσχυσε του τακτικού ορθολογισμού.

Η Πόλις Εάλω!

loading...

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.